Блог за лична вяра и разбиране за Бога

post 37

Разбрах, че ще нося очила, когато бях в 3-ти клас. Всичко започна с раздвояването на тебеширените букви по черната дъска в училище. Още тогава осъзнах, че никога вече няма да виждам нещата в нормалните им размери.

Баба ми беше с много висок диоптър и често пъти забелязвах неотмити места по чиниите й. Но никой не е отправял обвинения към нея, защото познавахме състоянието й.

Когато нямаш ясно зрение, пропускаш много неща. Не виждаш номера на автобуса отдалече. Може и да не отговориш на приятелско помахване за поздрав, само защото е било извън полето на зрителната ти способност. Субтитрите на екрана все се нуждаят от увеличаване.

Без добро виждане, пропускаш много неща.

Когато преди години започна духовното ми пътешествие с Бога, Той отвори очите ми. И всичко стана различно. Хората, местата, събитията са си същите, но аз гледам на тях по нов начин. По-точно, опитвам се.

Виждам бъбриви хора, които забавят реда ти на опашката, говорейки си с касиерката, но си казвам: Вероятно са самотни и им липсва общуване.

Виждам агресивни деца, които предпочитат да ударят, вместо да обсъждат проблема, но си казвам: Дали са познали по-напред болката, отколкото нежността?

Виждам изпълнени със завист хора, и се питам: Ами ако никога не са си давали сметка колко много благословения имат в живота си,  просто защото не знаят кое е истински ценното?

Виждам неудачни, не-постигнали нищо в живота си хора, и си мисля: Ами ако някой винаги е потъпквал самочувствието им и ги е притискал емоционално към дъното?

Примерите са хиляди и накъдето й да се обърнем, около нас гъмжи от деликатни съдби и души, за които просто ни е нужно ясно виждане.

Без ясно зрение пропускаме толкова много неща.

„Едно зная, че бях сляп, а сега виждам…“ (Йоан 9:25)

Продължавайки пътя си през 2013 година, се моля Бог да продължи да ме снабдява с ясно зрение. Да отваря очите ми там, където трябва да видя истината зад фасадата. Да виждам нещата през Неговите очи.

Ден след ден…

 

Вашият коментар

