Блог за лична вяра и разбиране за Бога

Заедно победители

post 184

Понякога не можем сами.

„А като натегнаха ръцете му, взеха камък и подложиха на Моисей, и той седна на него; а Аарон и Ор, единият от едната страна и другият от другата, подпираха ръцете му, така че ръцете му бяха подкрепяни до залез слънце“ (Изход 17:12).

Ако и вие сте от хората, които трудно искат помощ, значи имаме нещо общо. И определено в този епизод с Мойсей има неща, които са предизвикателни за нас.

Не е записано дали Мойсей лично е поискал помощта, или е дал някакъв знак, но едно беше ясно – за да имаше победа, ръцете му трябваше да са вдигнати високо; а да ги държи вдигнати не можеше сам.

И ето я трудната част за мен:

1.Способността да кажа: „Нужна ми е помощ.“

Но това преживяване на Мойсей ме накара да осъзная, че тези думи не са думи на слабост, а по-скоро на сила. Защото с тях казваш следното: „Не съм готов да се откажа. Искам да продължа. Просто ми е нужна малко помощ.

Уязвимостта е първото нещо, което търсим в другите, но последното нещо, което сме готови да покажем от себе си.

2.Способността да видя тези около мен, които се нуждаят именно аз „да подържа ръцете им“.

Може би една от най-смислените молитви е Бог да ти помага да виждаш реалните нужди на хората. Състраданието и съпричастността са една от безценните възможности за личен растеж. Те са признаци на истинската ти сила като личност.

Искам да съм именно личност, която желае да вижда победите в живота на другите хора и в себе си. Когато моите ръце умалеят, да поискам помощ. Когато видя нечии ръце, че се спускат надолу, да потърся подходящите камъни, които да ги подкрепят отдолу.

Защото в пътя към Божието царство е важно всички да са победители.

Ден след ден…

Вашият коментар

