Блог за лична вяра и разбиране за Бога

Day by Day blog post

Преди 15 години участвах в две раждания. Роди се моята църква и няколко месеца след това – моят син. Сега си давам сметка, че този факт е невероятно благословение за мен, защото във възрастта на сина ми ще виждам завинаги броя на най-прекрасните години от живота ми на вяра в Христос. Един живот в църковна общност, която аз си наричам моето голямо семейство.

Раждането на една църква е като това на малко дете. Тя тръгва по своя път, за да гради своята същност и бъдеще. В живота й има стъпки на препъване, падане, ставане, на празненства и победи, на незаменими споделени мигове, но и на раздели. Има периоди на здраве и такива на болест.

Моята църква преминава през всичко това. И аз съм там сред живия организъм от моите братя и сестри. И знам, че независимо колко несъвършенства могат да се открият в нея, църквата, създадена по библейския модел, си остава най-красивата общност, съществуваща на земята. Защото е създадена от Христос, с Неговия авторитет и воля.

Така и не повярвах на хора, които твърдят, че могат да оцелеят сами във верския си път без църквата. Аз не бих успяла. Особено в безверно общество като нашето. Без моето църковно семейство нямаше да се науча на търпение, смирение, прощение. Никога нямаше да преживея думи като хваление и поклонение в пълния им смисъл. Щях да пълзя осакатено в християнския си път без насърчението и вдъхновението от моите приятели там. Та аз се зареждам от силата на техните победи и успехи.

Разбирам защо Исус, създавайки църквата, ни осигури единственото убежище, което ще ни съхрани духовно в без-духовния свят около нас. Именно чувството за обща мисия, за общи принципи и ценности, за взаимна помощ и мисъл един за друг, за споделяне и насърчение, ни помага да живеем всеки следващ ден с по-голяма надежда и очакване на Христовото завръщане.

А когато Той се върне, ще участваме в нещо съвършено:

Нов живот в общност. В небесната Му общност.

Ден след ден…

Вашият коментар

