Блог за лична вяра и разбиране за Бога

Кой друг освен Теб?

Day by Day blog post

„Кого имам на небето освен Теб? И на земята не желая друг освен Теб“ (Пс.73:25).

Как ми се иска да бъда като автора на тези думи, да бъда човек, който е научил тайната на удовлетворението – а именно, че имайки Бог, имам всичко. Но честно да си призная, има дни, когато Бог далеч не ми е вседостатъчен. Защо се получава така? Дори след толкова години във вярата?

Защото грехът все още си върши своето в сърцето ми.

Все още ме кара да си мисля, че съм собственик, а не настойник.  Улавям се как отново поставям себе си в центъра на нещата. Забравям, че съм просто творение под собствеността и управлението на Създателя. И когато съм насочила прожектора върху себе си, изоставям ролята си на настойник и се опитвам аз да ръководя ситуациите, условията, отношенията според моя си вкус и удобство.

Грехът все още ме кара да търся хоризонтално онова, което мога да намеря само вертикално. В търсене на удобства и земни радости, забравям, че живот, надежда, почивка, идентичност, смисъл, цел и истинска радост мога да намеря само в отношенията си с Бог. И определено търся напразно и очаквам напразно друго човешко същество да ми осигури тези най-съкровени нужди на душата ми.

Грехът ме кара също да сравнявам вместо да обичам. След като съм се наместила в центъра на вселената и очаквам другите да ми донесат удовлетворение, съвсем естествено започвам да сравнявам моята „купчинка с вещи“ с тази на останалите. Вместо да броя моите благословения, се превръщам в брояч на чуждите, и то с леко завидно чувство.

Разбира се, че има дни, когато истински копнея за Бога и Той е силата на сърцето ми, но как да направя тези дни да бъдат постоянната ми опитност? Как да стане така, че да не желая нищо друго на земята, освен Бога?

Мисля, че знам простичкия отговор: ДА СЕ МОЛЯ ЗА ЕЖЕДНЕВНА БЛАГОДАТ.

Всеки ден смирено да признавам склонността си да се фокусирам върху себе си. Всеки ден смирено да изявя, че повечко желая земните неща, отколкото небесните. Всеки ден да се моля да спра да сравнявам себе си с ближния и може би повечко да го обичам.

Яков е записал обещанието, че „Бог дава на смирените благодат“ (Яков 4:6). Мога да имам тази благодат в живота си. Ако постоянствам в това си желание, ще имам всичко това.

Помогни ни, Господи, да не желаем на земята никой друг освен Теб!

Ден след ден…

Вашият коментар

