Блог за лична вяра и разбиране за Бога

Day by Day

„Обаче мнозина първи ще бъдат последни, а последните първи“ (Мат.19:30).

Ако някой от вас не вярва, че се раждаме егоисти, мога да предположа единствено, че все още няма деца. Защото на никой родител не се налага да учи детето си на думичките „аз“ и „мен“, но с доста усилия го научаваме да казва „моля“.

Раждаме се с този инстинкт АЗ, ПЪРВО АЗ. Как изобщо ще успеем да живеем с фокуса, че Бог е на първо място, в света на АЗ, ПЪРВО АЗ. Как ще стане това?

И тогава Исус ни напомня, че в Неговото царство системата е много по-различна. Там първите стават последни, а последните първи. Опитва се да ни обясни, че ако прекарваш цялото си време в това да изпреварваш другите, и все да мислиш за себе си, това те изтощава. И ако ти се струва постоянно, че другите те обиждат и ощетяват, защото манталитета ти е АЗ НА ПЪРВО МЯСТО, това те прави нещастен, животът ти се превръща в мизерия. Жалък си, ако си залостен единствено в мисълта си КАКВО Е НАЙ-ДОБРОТО ЗА МЕН. Жалък си, ако никога не успееш да излезеш от егото си. И това те държи настрана от хората, защото мисълта за собственото ти удобство те поглъща изцяло.

И Бог ни показва ясно, че този манталитет на егоизма не действа, не работи в Неговото царство.

В Божието царство не живееш за себе си, живееш за добруването на всички.

Ден след ден…

 

Вашият коментар

